Z okazji MMBSz biblioteka zorganizowała cykl spotkań rozbudzających w dzieciach chęć czytania książek oraz umiejętność uważnego słuchania.
W czasie zajęć w klasach zerowych starsi koledzy (V.Munjeri, T.Albecki, J.Jurczyk, M.Schuttenberg, P.Wołczek) czytali dzieciom utwory związane z życiem przedszkolaka, otaczającym światem, przyrodą, zwierzętami, porami roku. Czytaniu towarzyszyły zajęcia inspirowane lekturą: rozmowy i zabawy językowe, zabawy ruchowe czy zajęcia plastyczne.
Podczas długich przerw w bibliotece, Alicja Kreft z klasy 6a czytała książki dzieciom ze świetlicy i wszystkim,którzy w tym czasie chcieli ich posłuchać.
Powtórzyliśmy również ubiegłoroczną akcję włącz audioBUKA , tym razem na mniejszą skalę-w bibliotece szkolnej zainteresowani uczniowie mogli posłuchać o przygodach niedźwiadka Wojtka z książki Ł.Wierzbickiego :”Dziadek i niedźwiadek”.
Uczniowie klasy 2d uczestniczyli w lekcjach z elementami biblioterapii Przygody zaginionej skarpetki,czyli kreatywne emocje na podstawie książki J.Bednarek:”Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek” dotyczącymi emocji własnych i innych,sposobami radzenia sobie z emocjami i zwracania się o pomoc. Podczas lekcji uczniowie mogli wykazać się również kreatywnością w tworzeniu nowych historii rzeczy dobrze znanych.
W ramach Czytania dla pokoju, 5 X dzieci z kl.1b wzięły udział w warsztatach edukacyjno-plastycznych Historyjki z Zaginionej Rafy prowadzonych przez Panią dr Stellę Mudrak-Cegiołką w bibliotece szkolnej. Poznały ekosystem o najwyższej bioróżnorodności na Ziemi – dowiadywały się, że właśnie ta różnorodność potrzebna jest do tego, aby mógł on istnieć i dobrze rozwijać się. Tak, jak na rafie koralowej, tak samo w rodzinie, w klasie, w szkole, w społeczeństwie – każdy z nas jest inny, ale przez to bardzo potrzebny, bo co innego wie i potrafi, dzięki czemu pięknie się nawzajem uzupełniamy. Dzieci uczyły się, że każdy może mieć inne potrzeby – tak jak zwierzątka morskie. Dobrze jest te potrzeby znać, żeby móc sobie nawzajem pomagać. Im lepiej się znamy, tym lepiej się rozumiemy i nie mamy wtedy ochoty ze sobą walczyć, ale wolimy przyjaźnić się i współpracować.
Biblioteka szkolna