DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Redzie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://sp2reda.pl.
- Data publikacji strony internetowej: 2012-10-01
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-02-23
- Deklarację sporządzono dnia 2021-02-25
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Rozpatrywanie uwag i wniosków:
Szkoła Podstawowa nr 2 w Redzie
ul. Zawadzkiego 12, 84-240 Reda
e-mail: sekretariat@sp2reda.pl
Telefon: 58 678 30 66
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Zapewnienie dostępności niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.
- nie wszystkie obrazy (zdjęcia) dodane do treści strony przed dniem 2021.02.22 posiadają tekst alternatywny pozwalający zapoznać się z treścią obrazu
- brak opisów zdjęć, tekstu alternatywnego dla czytników obsługiwanych przez osoby niepełnosprawne
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych.
Ułatwienia na stronie internetowej:
Strona szkoły posiada następujące ułatwienia:
- podwyższony kontrast
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
- podświetlane linki
- skróty klawiszowe:
- TAB – przejście do kolejnego elementu
- SHIFT + TAB – przejście do poprzedniego elementu
Dostępność architektoniczna
Szkoła Podstawowa nr 2 w Redzie mieści się w wolnostojącym, dużym jednopiętrowym budynku przy ul. Aleksandra Zawadzkiego w Redzie. Teren szkoły jest ogrodzony.
W budynku zastosowano częściowe rozwiązania dla osób niepełnosprawnych (m.in. podjazd dla wózków, winda). Osobami oddelegowanymi do udzielenia informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi. Na parterze jest szatnia.
W budynku nie ma informacji głosowych, itp.
Aplikacje mobilne
Jednostka nie posiada aplikacji mobilnej
Skargi i odwołania. Informacje na temat procedury
Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi za brak zapewnienia dostępności można składać za pośrednictwem poczty elektronicznej: sekretariat@sp2reda.pl
Każdy ma prawo:
– zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
– zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
– wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
– dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
– wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
– wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni od dnia z wystąpienia z żądaniem. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja tego żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lud elementu strony internetowej do organu prowadzącego.