W poniedziałkowy poranek dzieci z zainteresowaniem spoglądały na ławkę przy biurku nauczycielki, na której piętrzyły się różnego rodzaju pomoce dydaktyczne: waga, kości wielościenne, klocki Dienesa, miary krawieckie, kubeczki kolorowe, liczmany różnego rodzaju, domino, karty do gry i wiele innych przyborów. Szybko odgadły, że wszystko to związane jest z matematyką. Tego dnia wszystkie aktywności związane były z królową nauk, bo grupa 0a świętowała Dzień Matematyki. Aktywności poprzedzone jednak były rozważaniami, dlaczego matematyka nazywana jest królową nauk, czy i gdzie w życiu codziennym wykorzystujemy matematykę, do czego jest nam ona potrzebna.
Dzieci z zainteresowaniem słuchały matematycznych opowieści. Następnie rozpoczęły pracę metodą stacji zadaniowych. Przygotowanych było wiele stanowisk, na których dzieci mogły rozwijać swoje zdolności dodawania i odejmowania, logicznego myślenia, umiejętności mierzenia i ważenia, konstruowania, segregowania i klasyfikowania i wiele innych. To był intensywny dzień. Dzieci jednak nie odczuwały zmęczenia, nie nudziły się. Wszak uczyły się przez zabawę.
Izabela Oberzig