W Polsce, dzięki zabiegom środowiska informatyków, od września 2017 roku programowanie zostało włączone do przedmiotu informatyka, którym są objęci wszyscy uczniowie od pierwszej do ostatniej klasy w szkole. Łamigłówki udostępniane w ramach Godziny Kodowania są bardzo interesującym i wciągającym wprowadzeniem do programowania, a inne aktywności oferowane przez tę inicjatywę mogą służyć do dalszego rozwijania umiejętności programowania, jak i zgłębiania metod informatyki i jej zastosowań.
30 listopada 2017 klasa IVC uczestniczyła w lekcji informatyki przygotowanej i przeprowadzonej przez p. Annę Kondrat z zakresu programowania:
GODZINA KODOWANIA Z MINECRAFTEM
Uczniowie mieli możliwość układania programów, ustawiania bloczków, tworzenia procedur, pętli, a to wszystko zaprezentowane zostało w formie łamigłówek z postaci ich ulubionej gry Minecraft. Godzina Kodowania (The Hour of Code), organizowana w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej (Computer Science Education Week, USA), jest największą inicjatywą edukacyjną w historii, adresowaną do uczniów, nauczycieli i innych osób z całego świata. Można w niej uczestniczyć przez cały rok, 24/7, z dowolnego urządzenia i miejsca, w którym jest dostęp do Internetu, na lekcjach i zajęciach w szkole, jak i poza szkołą, indywidualnie lub w grupie. Ta inicjatywa nie jest ograniczona tylko do szkół, może w niej brać udział każdy, w każdym wieku. Jeżeli uczeń ukończy wszystkie etapy gry otrzymuje swój certyfikat. Zachęcam do świetnej zabawy, która rozwija, uczy i stwarza możliwości ogólnego rozwoju zarówno uczniów jak i rodziców.
Tekst i zdjęcia: A.Kondrat