Projekt „Na sportowo!” Od września 2021 roku rozpoczął się w szkole projekt „Na sportowo”. Autorami projektu są wychowawczynie klas III – Joanna Słuszewska – Grychta oraz Wioletta Mosińska, natomiast za realizację odpowiedzialni są nauczyciele wychowania fizycznego: Maciej Paczkowski oraz Łukasz Domagała. Projekt ma na celu zaszczepienie w trzecioklasistach zamiłowania do aktywności, zdrowego stylu życia oraz rozwijania swoich sportowych pasji!
W pierwszym semestrze roku szkolnego 2021/22 zaplanowano podział zajęć wychowania fizycznego w klasach trzecich na trzy sprawności:
I – sprawność piłkarza (wrzesień – październik),
II – sprawność tancerza – gimnastyka (listopad – grudzień),
III – sprawność saneczkarza/unihokeisty ( styczeń – luty).
W ramach pierwszej sprawności uczniowie klas III b i d opanowali podstawowe umiejętności gry w piłkę nożną oraz brali udział w grach i zabawach przygotowujących do „gry właściwej”. Rozwijali także umiejętność współdziałania w zespole. 16 września nauczyciele wychowania fizycznego (Maciej Paczkowski oraz Łukasz Domagała) przeprowadzili lekcję dla uczestników innowacji pt. „Pozycje wyjściowe”, sprawdzając umiejętności fizyczne dzieci. 29 września klasa III b odbyła lekcję wychowania fizycznego z udziałem Macieja Paczkowskiego na stadionie. Natomiast 8 października uczniowie uczestniczyli w Szkolnym Dniu Sportu.
Na przełomie października i listopada uczniowie nabywali sprawności gimnastyczne, brały udział w gimnastyce korekcyjnej (z nietypowymi pomocami np. siatkami), aerobiku oraz opanowały prosty układ taneczny, który zaprezentowały na DEN.
W ramach sprawności saneczkarza uczniowie brali udział w zabawach na śniegu (na terenie szkoły), zapoznali się zasadami hartowania organizmu oraz bezpieczeństwa zabaw na świeżym powietrzu w okresie zimy. Planowane jest także wyjście uczniów do parku na sanki.
W styczniu w ramach projektu odbyły się testy sprawnościowe przeprowadzone przez nauczycieli wychowania fizycznego.
Uczniowie chętnie biorą udział w projekcie, często same wychodzą z inicjatywą kontynuowania niektórych sprawności (pokochały grę w piłkę nożną), z dumą przedstawiają innym nabyte umiejętności. Podczas ćwiczeń układu tanecznego, do podstawowego składu tanecznego, dołączyły dziewczyny ze starszych klas. Dzieci lubią uczestniczyć w wychowaniu fizycznym prowadzonym zarówno przez swoje wychowawczynie, jaki nauczycieli WF- u. Poprawili swoją sprawność fizyczną i są zmotywowane do ćwiczeń.