DEN_25
DSC03529
IMG_20190912_091200787_HDR
IMG_20190913_101030941
IMG_20191025_102342585
IMG_20191025_105922593
INAUGURACJA_15
INAUGURACJA_50
previous arrow
next arrow

Nasza szkoła przystąpiła do programu „Rummikub w Szkole 2.0”, który łączy naukę z zabawą, pomaga rozwijać umiejętności matematyczne, logiczne oraz społeczne uczniów. Pozytywnie wpływa na poprawę koncentracji uwagi, spostrzegawczość, kreatywność i analityczność w dokonywaniu wyboru podejmowanych działań . Uczy zdrowej rywalizacji, umiejętność radzenia sobie ze stresem (gra na czas), stosując zasadę fair play.

Program realizowany jest poprzez innowację pedagogiczną dla uczniów II etapu edukacyjnego poprzez integrację gry Rummikub w procesie edukacyjnym.

Cytując założenia realizowanego programu

„Celem innowacji jest wszechstronny rozwój kompetencji uczniów, a w szczególności:

1. Zwiększenie zaangażowania uczniów w naukę matematyki poprzez wprowadzenie elementów gry, które sprzyjają lepszemu zrozumieniu i utrwaleniu pojęć matematycznych w sposób zabawny i angażujący.

2. Rozwijanie umiejętności logicznych i strategicznych, co pozwala uczniom na ćwiczenie planowania, analizy oraz podejmowania przemyślanych decyzji, które są niezbędne zarówno w grze, jak i w codziennych sytuacjach.

3. Wspieranie rozwoju umiejętności społecznych takich jak współpraca, komunikacja, i umiejętność pracy w grupie, poprzez wspólne rozgrywki i wyzwania wymagające kooperacji oraz zdolności do negocjacji i kompromisów.

4. Dostosowanie metod nauczania do potrzeb uczniów w II etapie edukacyjnym (klasy 4-8), zapewniając, że program jest odpowiednio dostosowany do wieku, poziomu zaawansowania i indywidualnych potrzeb uczniów, co umożliwia skuteczniejsze nauczanie w przyjaznym i motywującym środowisku.

5. Promowanie integracji uczniów poprzez wspólną grę, która nie tylko uczy matematyki, ale także sprzyja budowaniu pozytywnych relacji między rówieśnikami, tworząc atmosferę współpracy i wzajemnego wsparcia.

6. Wzbogacenie procesu dydaktycznego o elementy rywalizacji i motywacji poprzez organizację turniejów, lig i innych form aktywności, które zwiększają zainteresowanie uczniów i motywują ich do rozwijania umiejętności w zabawny sposób.

7. Wykorzystanie gry Rummikub jako narzędzia do rozwijania umiejętności krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów, co przygotowuje uczniów do bardziej złożonych wyzwań, z jakimi mogą się spotkać zarówno w szkole, jak i poza nią.

8. Przygotowanie uczniów do efektywnego zarządzania czasem i podejmowania decyzji pod presją poprzez wprowadzenie ćwiczeń z ograniczeniami czasowymi, które uczą szybkiego i przemyślanego działania.

Te cele tworzą kompleksowy program, który nie tylko rozwija kluczowe umiejętności matematyczne i społeczne, ale także przygotowuje uczniów do wyzwań przyszłości, czyniąc proces nauki bardziej angażującym i skutecznym.”

Koordynatorka programu: Anna Kondrat

Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 w Redzie

Szkoła Podstawowa nr 2

Przedszkole nr 3

ul. Zawadzkiego 12

84-240 Reda

tel./fax  58 678-30-66

e-mail: sekretariat@sp2reda.pl

ARCHIWUM

lepsza szkoła

logo_dziecko_w_siecisieciaki