Dzień Pisma Ręcznego, obchodzony 23 stycznia, jest doskonałą okazją do przypomnienia sobie znaczenia i roli pisma ręcznego w dzisiejszym świecie. W dobie elektronicznej komunikacji, często korzystamy z e-maili, komunikatorów i telefonów komórkowych, co sprawia, że tradycyjne pisanie ręczne staje się coraz rzadsze.

Dzień Pisma Ręcznego został ustanowiony przez the Writing Instrument Manufactures Association (WIMA), a jego celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie i rolę pisma ręcznego. Dlaczego 23 stycznia? Jest to data urodzin Johna Hancocka – jednego z sygnatariuszy Deklaracji Niepodległości. Hancock znany jest ze swojego dużego i ozdobnego podpisu.

Pisanie ręczne ma charakter personalny i twórczy. Jest to sposób wyrażania siebie, który pozwala nam pokazać naszą indywidualność poprzez niepowtarzalne pismo i styl pisania. Dodatkowo, pisanie ręczne angażuje nasze zmysły w sposób, który nie jest możliwy podczas pisania na klawiaturze. Pisanie ręczne może również pomóc nam w lepszym zapamiętywaniu informacji, ponieważ angażujemy zarówno ruchy dłoni, jak i myśli.

Dzień pisma ręcznego daje nam szansę docenić te wartości i przypomnieć sobie , dlaczego warto czasem sięgnąć po pióro i  papier, aby napisać coś własnoręcznie.

Z okazji  Dnia Pisma Ręcznego biblioteka szkolna wraz z Panią Teresą Piotrzkowską ogłosiła w/w konkurs, którego celem było:

  • Doskonalenie umiejętności kształtnego, starannego i czytelnego pisania.
  • Motywowanie do pracy nad własnym charakterem pisma.
  • Zachęcanie do odręcznego pisania oraz przestrzegania zasad poprawności gramatycznej, ortograficznej i interpunkcyjnej.
  • Rozwijanie zainteresowań i talentów uczniów.
  • Rozwijanie wrażliwości na piękno języka ojczystego.

Konkurs był przeznaczony dla uczniów klas I-VIII ZSP w Redzie, podzielonych na poszczególne kategorie wiekowe:

– I kategoria – uczniowie klas I

– II kategoria – uczniowie klas II-III

– III kategoria – uczniowie klas IV-VI

– IV kategoria – uczniowie klas VII-VIII

Uczniowie mieli za zadanie przepisać dołączony do regulaminu tekst piórem lub długopisem (niezmazywalnym), bez użycia korektora. Każda kategoria wiekowa miała inny tekst,który należało napisać na gładkim białym papierze (dopuszczalne było stosowanie liniuszka), formatu A4. W I i II kategorii wiekowej dopuszczalne było wykorzystanie papieru w linie. Dopuszczalne było również stosowanie ozdobników do tekstu.

Wszystkie prace konkursowe ocenione zostały wg następujących kryteriów:

  • Staranność pracy.
  • Płynność pisma i estetyka połączeń literowych.
  • Poprawność ortograficzna i interpunkcyjna.
  • Oryginalność i estetyka elementów graficznych.
  • Kompozycja pracy.

Spośród otrzymanych prac zostały wyłonione osoby z każdej kategorii wiekowej, które otrzymały tytuł MISTRZA KALIGRAFII oraz nagrodę PIÓRO DYREKTORA SZKOŁY.

– I kategoria – Daryna Khoma z klasy 1c

– II kategoria – Liliana Osmólska z klasy 3b

– III kategoria – Paulina Szczesiak z klasy 4b

Zostały przyznane również WYRÓŻNIENIA:

– I kategoria – Anna Cirocka z klasy 1b,Vitalina Ravliv z klasy 1c

– II kategoria – Maciej Ciesek z klasy 3b

III kategoria -Lena Mielka z klasy 4a, AgathaSkrzypkowska z klasy 5c

Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali punkty za udział w konkursie i dyplomy, a uczniowie wyróżnienieni nagrody rzeczowe.

Biblioteka szkolna

Teresa Piotrzkowska

Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 w Redzie

Szkoła Podstawowa nr 2

Przedszkole nr 3

ul. Zawadzkiego 12

84-240 Reda

tel./fax  58 678-30-66

e-mail: sekretariat@sp2reda.pl

ARCHIWUM

lepsza szkoła

logo_dziecko_w_siecisieciaki